Asha Bhosle

Asha Bhosle KARALAMALAR

Asha Bhosle’nin kariyeri boyunca 20.000’in üzerinde kaydettiği tahmin edilmekte. Kendisi Hindistan’ın önde gelen film müziği şarkıcılarından biri, hatta tüm kadın aktrislerin sesi desem hak yerini bulur. Bollywood’un playback kraliçesi olarak bilinen bu efsane, laf yerindeyse her filmde yer alan müziğin kadın vokali. Sanatçı kırk yıllık kariyerini yeni çıkan “The Playback Queen: The Very Best Of ” albümü ile kutluyor. Şapka çıkartacak esnek vokallere sahip olan Bhosle, bunun verdiği yetenek sayesinde her çalışmasında farklı oyuklara akıp adapte olabiliyor. Biz dünya müziği severler için pek aşina olmadığımız  tuhaf şarkı yapıları,  Hint ve popüler Batı müziği harmanlaması, Bhosle’nin en belirgin imzalarının başını çekiyor. Keskin keman süzülmeleri, gitarların sakin ritimleri, Tabla’nın yerinde durmayan vuruşları ve sitar’ın atmosferik ezgisi Asha’nın müziğini olgunlaştıran ve algılanmasını sağlayan ana unsurlardan sadece bir kaçı.

Playback Kraliçe’si başlıklı bu çalışma Asha Bhosle’nin 40 yıllık kapsamlı repertuarı enine boyuna yansıtıyor. Bollywoood olarak bilinen Hint Sinema Dünyasının da müziksel bir sergisi var huzurlarımızda. Bundan dolayı elimizde tuttuğumuz bu çalışmaya Asha Bhosle’nin kariyeri bir yansımasından öte aynı zaman da Hint Sineması’nın da müziksel bir tarihçesi olarak tanımlayabiliriz.

2 kardeş CD’nin yan yana gelmesiyle, 37 parçadan oluşan albüm ortalama 175 dakikanın üzerinde. Albümün birinci CD’sinde baştan çıkarıcı Asha, çok iyi bilinen iyimser özellikler taşıyan, Hindistan’ın ötesindeki tarzlar ile etkileşim gösteren parçalar ile dinleyeni sallıyor; aynen bir müzikal salıncak gibi. Her zaman olduğu gibi parçalarda caz, Latin, Uzakdoğu ritimleri birçok melodi ile iç içe geçmiş durumda. Dikkat çekenler ‘Dum Maro Dum;’ ve nefis ahenkli ‘Chura Liya Hai Tum Ne’. İkinci CD, daha yavaş, geleneksel tempolu, ve adanmışlık içeriyor. Toplamında ise karşımızda Hint ve Dünya müziğinde efsane konumunda olan bir kraliçenin başarılı külliyatı var.

Parça Listesi

  1. Jeene do Jiyo
  2. Mr John, Baba Khan
  3. Eena Meena Deeka
  4. Dil dil se millakar dekho
  5. Aiye Meherban
  6. Dil ki manzil kush aisi hai
  7. Yeh hai reshmi zulfon ka andhera
  8. Jhumka gira re
  9. Haule Haule saajna
  10. Raat Akeli hai
  11. Woh haseen dard de do
  12. Zindagi mein pyar kar na sikhle
  13. Mera naam hai Shabnam
  14. Parde mein rehne do
  15. Piya tu ab toh aaja
  16. Dum maro dum
  17. Chura liya hai tum ne
  18. Jawani jaan-e-man
  19. Radha ke payare
  20. Pyar par bas to nahin hai
  21. Sakhi ri sun bole papiha
  22. Uden jab jab zulfen teri
  23. Bekasi had se jab guzar jaye
  24. Piya piya na lage mora jiya
  25. Tora man bada paapi
  26. Ab ke baras bhej bhaiyya
  27. Phir thes lagi dil ko
  28. Dekho bijli dole
  29. Tere khayalon mein hum
  30. Sawan aaye ya na aaye
  31. Aaj koi pyar se
  32. Yehi wo jagah hai
  33. Jaane kya haal ho
  34. Chain se hum ko khabi
  35. Inn ankhon ki masti ke
  36. Mera kuch samaan
  37. Jhoote nainan bole

En Son Yazılar

Melodic Circles/ Iranian Urban Classical Music from Master Musicians Mehdi & Adib Rostami

Melodic Circles/ Iranian Urban Classical Music from Master Musicians Mehdi & Adib Rostami

Iranian classical musicians have a two-fold task as they learn their craft: they must learn the old melodies handed down over the generations, called ‘radifs’, and, through the process of skilful improvisations, transform them into something new.

Anandi Bhattacharya

Anandi Bhattacharya

Being the daughter of the great Hindustani slide guitarist Pandit Debashish Bhattacharya, Anandi has been surrounded by music since birth and recalls how having ‘breathed in music from every room in the house was a blessing’.

AMMAR 808 – Maghreb United

AMMAR 808 – Maghreb United

The future is right now. We have driverless cars, robots taking over jobs, and commercial space travel is on the event horizon. Somehow, humanity has slipped into a science fiction life. But you can’t have a future without a past, something AMMAR 808 knows very well.

Simon Renard De St. André

Simon Renard De St. André

Vanitas temasının pek çok örneği var ama ben bu yazımda 1613’de ilk nefesini alan Fransız Simon Renard de St. André (1613 –1677) adlı ressamın 1650’de resmettiği eserini ele alacağım. Pek çok Vanitas temalı eser veren ressamın en önemli amacı özellikle zenginliğin ve yaşamın faniliğini vurgulamak.

İbrahim Maalouf - Miles Davis ve Illusions

İbrahim Maalouf - Miles Davis ve Illusions

Miles Davis 46 yıllık müzik kariyeri boyunca ritim galaksisi içerisinde şekilden şekle girdi. Yolunu kendi buldu ve bu macerayı sonuna kadar yaşadı ve daha önemlisi yaşattı.

Henri Matisse Müzik

Henri Matisse Müzik

Matisse’in yaptığı tüm tablolara bakarsak ana tema insan beynine ulaşılabilir olan sempatik çağrı, duygudaşlık ve sinir sistemine dokunana insan figürü.

Jan Kupecky

Jan Kupecky

Flüt Milattan Önce 9.yüzyıla kadar tarihlendirilebilen bir çalgı aleti. İlk izlerine Çin’de rastlanan bu enstrüman zamanla orta çağlarda Avrupa’ya yayıldı.

Apollo Tarafından Taçlandırılan Marcantonio Pasqualin

Apollo Tarafından Taçlandırılan Marcantonio Pasqualin

Öncelikle Apollo’yu ele alırsak kendisi tanrı olarak müziğin kozmik anlamını temsil ediyor. Eski Yunan’da kullanılan bir lir türü olan Kithara ile genellikle resmedilen Apollo daha sonraki Barok ve Rönesans dönemlerinde modern yaylı çalgılar ile özleştirildiği de gözlenmiştir.

Müzisyenlerin Kavgası

Müzisyenlerin Kavgası

Fransız ressam Georges de La Tour (1593-1652) bu tablonun ilhamını gerçek hayattan almış. Akşam sokaklardaki müzisyenlerin yaşantısından bir kesit var karşımızda.

Avishai Cohen ile bir gece

Avishai Cohen ile bir gece

20 Aralık 2013'deki Avishai Cohen Konser izlenimler...

Yurdumun Mutsuz İnsanı

Yurdumun Mutsuz İnsanı

Muhalefet hep vardır, olacaktır ve olmalıdır. Hakkıyla yapılan muhalefet ise her zaman alkışlanır.

Johannes Vermeer

Johannes Vermeer

Delftli Johannes Vermeer’in (1632-1675) günümüze kadar sağ kalan 36 eserinin 12 tanesinde müzikal tema veya bir müzik enstrümanı resmetmiş değerli bir ressam.

Henri Julien Félix Rousseau ve Yılan Oynatıcısıs

Henri Julien Félix Rousseau ve Yılan Oynatıcısıs

Henri Julien Félix Rousseau’un annesi “Yılan Oynatıcısı” olarak bilinen bu tabloyu yapmasında sanatçıya ilham verdi. Oğlundan Hindistan’a yapmış olduğu seyahatin anılarını yaşatması için bir tablo yapmasını istedi.

Johann Sebastian Bach

Johann Sebastian Bach

Bir müziksever olarak Klasik Müziğin nasıl vazgeçilmez bir tarz olduğunu bilirim. Klasik Müzik dinlemeyen bir ruh bence tam hakkı ile müziksever olamaz, olduğunu iddia ederse kendi ruhu ile çelişir.

JAN STEEN

JAN STEEN

1626-1679 yılları arasında yaşayan Jan Steen’in pek çok tablosu adeta bir komedi sahnesinden çıkmışçasına resmedilmiş. Konularını özenle seçen ressam dönemsel bir hikâyenin tiyatro biçiminde, hicivlerle ve bazen striptiz ile sunulduğu parodileri konu alan çok fazla esere imza atmış.

Paul Klee - Bunalmış Piyanist

Paul Klee - Bunalmış Piyanist

Müzik, Klee için bir avuntu vaadi ve geleceği vaat eden bir sanat formuydu. Her ne adar Klee’ye göre müziğin altın çağı tarih sayfalarında kalmış olsa bile o bu inancını asla yitirmedi.

Piyano Hakkında Kısa Bir Yazı

Piyano Hakkında Kısa Bir Yazı

Dönemim popüler enstrümanları harpiscord, klavsen ve benzerleri ile piyano arasındaki en belirgin farklılığı aynı tuşta hem sert hem de yumuşak ritim çalınabilmesi. Veya İtalyanlarının dediği gibi “piano e il forte”.

A LITTLE RED BUG – BAŞAK YAVUZ

A LITTLE RED BUG – BAŞAK YAVUZ

But what matters is obviously the music. Here lays a fertile, originative and melodic architectural structure. English and Turkish didn’t sound this similar like never.