Tony Allen

Tony Allen KARALAMALAR

Temiz, tatlı ve kuvvetli: Tony Allen’ın yeni albümü “Secret Agent”ı dinlerken ilk not aldığım üç kelime oldu. Afrika’nın hiç şüphesiz en başarılı bateristi (veya isterseniz davulcusu diyebilirsiniz) olan Allen, Nijerya, Kamerun, Martinique ve özellikle Fransa’dan toparladığı sanatçılar ile baştan sona sağlam bir altyapıya sahip albüme imza atıyor. İlk dinleyişte çalışmanın özenle yapılandırıldığı, bir nüans, ışık, ritim ve gölge paketi olduğu aşikar. Zorlayıcı enstrümantallerden uzak ritimler sayesinde kulaklarınız rahat, ruhunuz ise sempatik tonsal melodi harmanlaması altında huzur buluyor. En önemlisi ise Afro-Beat ile özleşen Tony Allen bu çalışmasında tarzı, klostrofobik ve sıkılgan ortamlardan açık havaya huzur veren aydınlığa taşımış olması.

Albüm tek kelimeyle bir aranjörlük harikası, belli ki çok fazla emek verilmiş özellikle ortak yapımcı Allen ve klavyeci / ses mühendisi Fixi tarafından. Yapılan müzik kısa ve öz olarak “deneysel ve kozmik Afrobeat” olarak tanımlanabilir. Bu tarzın çerçevesini belirleyen enstrümanların yanı sıra ilk defa akordeon gibi ufak katalizörlerde karşımıza çıkıyor bu albüm boyunca. Fela Kuti zamanında Tony Allen olmasaydı Afrobeat olmazdı kendisi adeta oturduğu yerden dört davul çalıyor gibi bir ifade kullanmıştı, artık bunu bir sonraki aşamaya taşımanın zamanı geldi ve geçiyor. Tony Allen Afrobeat tarzını alıp ana temellerini koruyarak ancak çok daha hafif ve havada uçuşan destekleyici unsurlar ile başka bir boyuta taşıyor. Afrobeat’in revalüasyonu karşımızda bu albümde ve yeniliklere açık olmayan kulakları bile kavrayacak samimiyete sahip.

1960’dan beri müzik yapan, Max Roach ve Gene Krupa idolleri olan, yerel okulda kendi kendini eğiten, ritim virtüözü olup stillere ilham kaynağı olan, Kuti ile uzun yıllar yoldaş olup sonra solo kariyerine soyunan Tony Allen bu çalışması ile şu ana kadar geldiği en doruk noktasını yaşıyor. Yürekleri ısıtan bu albümün son parçasının diledikten sonra hemen başa dönme hırsı insanda uyanıyor.


Tony Allen Diskografisi
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & his Koola Lobitos
TITLE/ Fela Ransome Kuti & his Koola Lobitos – LABEL/ EMI
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1965
REISSUE/ CD Barclay – tracks included in The ’69 Los Angeles Sessions (France/2001)
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & his Koola Lobitos
TITLE/ Afro Beat On Stage – LABEL/ Phillips/Polydor
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1966
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & his Africa 70
TITLE/ Fela, Fela, Fela – LABEL/ EMI/HMV
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1969
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & the Nigeria 70
TITLE/ Fela’s London Scene – LABEL/ EMI
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1970
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & the Africa 70
TITLE/ Why Black Man Dey Suffer – LABEL/ Africa Songs
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1971
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & his Africa 70
TITLE/ The Best of Fela – LABEL/ EMI
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1971
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & the Africa 70
TITLE/ Na Poi – LABEL/ EMI/HMV
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1971
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & the Africa 70
TITLE/ Open and Close – LABEL/ EMI
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1971
ARTIST/ Fela Ransome Kuti the Africa 70 (with Ginger Baker)
TITLE/ Live! – LABEL/ Regal Zonophone
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1971
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & the Africa 70
TITLE/ Music of Fela, Rofororo Fight – LABEL/ Jofabro Nigeria
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1972
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & the Africa 70
TITLE/ Afrodisiac – LABEL/ EMI
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1973
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & the Africa 70
TITLE/ Gentlemen – LABEL/ EMI
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1973
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & the Africa 70
TITLE/ Alagbon Close – LABEL/ EMI
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1974
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & the Africa 70
TITLE/ He Miss Road – LABEL/ EMI
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1975
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & the Africa 70
TITLE/ Expensive Shit – LABEL/ Soundwork Shop
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1975
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & the Africa 70
TITLE/ Gentlemen – LABEL/ EMI
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1975
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & the Africa 70
TITLE/ Noise for Vendor Mouth – LABEL/ Afrobeat
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1975
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & the Africa 70
TITLE/ Everything Scatter – LABEL/ Coconut
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1975
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & the Africa 70
TITLE/ Confusion – LABEL/ EMI
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1975
ARTIST/ Tony Allen Hits with Africa 70
TITLE/ Jealousy – LABEL/ Soundworkshop Records
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1975
REISSUE/ Vinyl-CD Strut (UK/2000), P-Vine (Japan/2000)
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & the Africa 70
TITLE/ Kalakuta – LABEL/ EMI/Kalakuta
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1975-6
ARTIST/ Fela Ransome Kuti & the Africa 70
TITLE/ No Bread – LABEL/ Sound Workshop
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1976
ARTIST/ Fela Anikulapo Kuti & the Africa 70
TITLE/ Ikoyi Blindness – LABEL/ Africa Music
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1976
ARTIST/ Fela Anikulapo Kuti & the Africa 70
TITLE/ Yellow Fever – LABEL/ Decca Afrodisia
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1976
ARTIST/ Fela Anikulapo Kuti & the Africa 70
TITLE/ Before I Jump Like Monkey Give Me Banana – LABEL/ Coconut
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1976
ARTIST/ Fela Anikulapo Kuti & the Africa 70
TITLE/ Again, Excuse-O – LABEL/ Coconut
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1976
ARTIST/ Fela Anikulapo Kuti & the Africa 70
TITLE/ Zombie – LABEL/ Coconut
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1976
ARTIST/ Fela Anikulapo Kuti & the Africa 70
TITLE/ JJD – LABEL/ Decca Afrodisia
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1977
ARTIST/ Fela Anikulapo Kuti & the Africa 70
TITLE/ Sorrow, Tears and Blood – LABEL/ Decca Afrodisia
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1977
ARTIST/ Fela Anikulapo Kuti & the Africa 70
TITLE/ Opposite People – LABEL/ Decca Afrodisia
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1977
ARTIST/ Fela Anikulapo Kuti & the Africa 70
TITLE/ Stalemate – LABEL/ Decca Afrodisia
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1977
ARTIST/ Fela Anikulapo Kuti & the Africa 70
TITLE/ Fear Not for Man – LABEL/ Decca Afrodisia
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1977
ARTIST/ Fela Anikulapo Kuti & the Africa 70
TITLE/ Why Black Man Deh Suffer – LABEL/ Decca Afrodisia
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – DATE/ 1977 (recorded not released)
REISSUE/ CD Decca Afrodisia (1986)
ARTIST/ Fela Anikulapo Kuti & the Africa 70
TITLE/ Observation No Crime – LABEL/ Decca Afrodisia
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – DATE/ 1977 (recorded not released)
REISSUE/ CD (included on Zombie CD) Barclay (2001)
ARTIST/ Fela Anikulapo Kuti & the Africa 70
TITLE/ I Go Shout Plenty – LABEL/ Decca Afrodisia
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – DATE/ 1977 (recorded not released)
REISSUE/ CD ( Side A issued Decca Afrodisia 1986, Side B issued Lagos International
1983)
ARTIST/ Fela Anikulapo Kuti & the Africa 70
TITLE/ No Agreement – LABEL/ Decca Afrodisia
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1977
ARTIST/ Tony Allen Plays with Africa 70
TITLE/ Progress – LABEL/ Sham Olu records
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1977
REISSUE/Vinyl-CD Strut (UK/2000), P-Vine (Japan/2000)
ARTIST/ Fela Anikulapo Kuti & the Africa 70
TITLE/ Suffering and Schmiling – LABEL/ Coconut/Barclay
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1977
ARTIST/ Tony Allen Plays with Africa 70
TITLE/ No Accommodation For Lagos
LABEL/ Sham Olu records
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1978
REISSUE/Vinyl-CD Strut (UK/2000), P-Vine (Japan/2000)
ARTIST/ Fela Anikulapo Kuti & the Africa 70
TITLE/ Unknown Soldier – LABEL/ Phonodisk Skylark
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1979
ARTIST/ Fela Anikulapo Kuti & the Africa 70
TITLE/ V.I.P. Vagabonds in Power – LABEL/ Jofabro/Kalakuta
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1979
ARTIST/ Fela Anikulapo Kuti & the Africa 70
TITLE/ I.T.T. International Thief Thief – LABEL/ Kalakuta
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1977
ARTIST/ Tony Allen & the Afro Messengers
TITLE/ No discrimination – LABEL/ Sham Olu records
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1979
REISSUE/Vinyl-CD Strut (UK/2000), P-Vine (Japan/2000)
ARTIST/ Fela Anikulapo Kuti & the Africa 70 with Roy Ayers
TITLE/ Music of Many Colors – LABEL/ Phonodisk
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1980
ARTIST/ Tony Allen with Afrobeat 2000
TITLE/ NEPA Never Expect Power Always
LABEL/ Earthworks (UK/1985)
ORIGINAL FORMAT/ Vinyl – RELEASE DATE/ 1985
REISSUE / CD (Wrasse Records 2003)
ARTIST/ Tony Allen
TITLE/ Afrobeat Express – LABEL/ Cobalt
FORMAT/ Vinyl + CD – RELEASE DATE/ 1989
ARTIST/ Tony Allen
TITLE/ Black Voices – LABEL/ Comet Records
FORMAT/ Vinyl + CD – RELEASE DATE/ 1999
ARTIST/ Tony Allen
TITLE/ Homecooking – LABEL/ Comet Records
FORMAT/ Vinyl + CD – RELEASE DATE/ 2002
ARTIST/ Tony Allen
TITLE/ Lagos No Shaking – LABEL/ Honest Jons
FORMAT/ Vinyl + CD – RELEASE DATE/ 2006
ARTIST/ The Good, The Bad & The Queen
TITLE/ The Good, The Bad & The Queen – LABEL/ Parlophone
FORMAT/ Vinyl + CD – RELEASE DATE/ 2007
ARTIST/ Tony Allen
TITLE/ Lagos Shake : A Tony Allen Chop Up – LABEL/ Honest Jons
FORMAT/ Vinyl + CD – RELEASE DATE/ 2008
ARTIST/ Tony Allen
TITLE/ Secret Agent – LABEL/ World Circuit
FORMAT/ CD – RELEASE DATE/ 2009

En Son Yazılar

Dr. Shinichi Suzuki

Dr. Shinichi Suzuki

1930’ların başlarında hayata geçen Suzuki metodu ve eğitim bilimi ilk andan itibaren yanlış anlaşıldı. Yirmi yaşlarının çoğunluğunu Berlin’de geçirdikten sonra Tokyo’ya dönen Suzuki bir anda kendisine karşı yoğun bir ilgi olduğunu fark etti.

TaKiDum

TaKiDum

Playing exciting improvisations, the trio takes listeners on a journey of feeling alive, touching souls and activating all senses. The music created enables the listeners being part of the music immediately and start contributing spontaneously in live performances.

Ktesibilos

Ktesibilos

Bir berber çırağı olan Ktesibilos, içerisinde kâşif ruhu ile fizik ve mühendisliğe merak saldı. Bunun sonucu olarak da dünya tarihinde bilinen ilk klavyeli çalgı aletini keşfetmiş oldu.

Logogenik ve Pathogenik Müzik

Logogenik ve Pathogenik Müzik

Bir parçanın tek başına gerçeği yansıtması pek mümkün değil. Ancak o parçanın varlığı birebir insanın varlığının kanıtıdır. Bu bağlamda Aristoteles’in dediği gibi, “Duyguların dile getirilmesi yolunda hiçbir şeyin bir şarkı kadar etkili olması mümkün değildir.”

Afro Celt Sound System

Afro Celt Sound System

A supergroup whose line-up expanded and evolved around four core members (Simon Emmerson, James McNally, Iarla O’Lionaird, Martin Russell), the Afro Celt’s pan-global sound redefined dance music and stumped music critics. They remain defiantly, enigmatically uncategorisable.

Bir Müzik Simyacısı: Rabih Abou-Khalil

Bir Müzik Simyacısı: Rabih Abou-Khalil

Lübnan doğumlu Rabih Abou-Khalil’in müziğinde geleneksel Arap ezgileri, caz doğaçlamaları ve Avrupa klasik teknikleri ile birleştiriliyor. Utçu ve besteci Rabih Abou-Khalil her zaman köklerinin uzandığı Arap müziğinin atmosferi ile günümüzün küresel ezgileri

Yolun hasret ve aşkla açık olsun

Yolun hasret ve aşkla açık olsun

Bueno Vista Social Club öncesi İbrahim Ferrer’in kuvvetli Santiago şivesinden dolayı, romantik Küba ezgileri olarak sınıflandırılan Bolero tarzında şarkı söyleyemeyeceği şeklinde kapılar her zaman yüzüne çarpıldı.

Elekronik Müziğin Sihirbazı

Elekronik Müziğin Sihirbazı

Ancak asıl elektronik müziğin çehresini sonsuza kadar değiştirecek kişi bundan 40 yıl önce geldi. Adı Dr. Roger (Bob) A. Moog (“Moog” soyadı Mo-oug olarak telaffuz ediliyor, Mu-ug olarak değil) olan bu kişi Theremin’e olan özel ilgisinden dolayı yaptığı araştırmalar sonucu

Tuva'dan Gelen Alash Ensemble

Tuva'dan Gelen Alash Ensemble

Alash Ensemble adlı topluluk, adını Tuva’nın kuzeybatı bölgelerinden geçen Alaş nehrinden almıştır. Topluluk üyelerinin Geleneksel Tuva Müziği ile ilgili çalışmaları çocukluk zamanlarında aileleri tarafından başlatılmış, daha sonra Kızıl Sanatlar Akademisi’nde (Kızıl, Tuva’nın başkenti) usta kaylama

Bollywood ve Müzik

Bollywood ve Müzik

Hindi dilinde Bollywood film müziklerine filmi denir; yani filmden gelen müzik anlamına gelir. Bu müzikler genellikle film çekiminden önce profesyonel müzisyenler tarafından bestelenip seslendirilir ve film içerisine yedirilir.

Trilok Gurtu Spellbound

Trilok Gurtu Spellbound

Mumbay’da 1951’de doğan sanatçının kariyerinde “Spellbound” tipik bir çalışma kategorisinde değil.

A Crafty Melting Pot National Handicrafts and Handlooms Museum Delhi

A Crafty Melting Pot National Handicrafts and Handlooms Museum Delhi

A Crafty Melting Pot National Handicrafts and Handlooms Museum Delhi

Gaspare Traversi

Gaspare Traversi

Kırk sekiz yıl yaşamış olan Gaspare Traversi bir İtalyan Rokoko ressamı. Özellikle kavramsal tarz çalışmalarıyla bilinen bir ressam. Ömrünün uzun bir süresini Napoli’de geçiren sanatçının 1760’da resmettiği Sanat temalı “Müzik veya Konser” isimli tablosu bu ayki konuğumuz.

Ne Dinliyorsan Osun

Ne Dinliyorsan Osun

Hatırladığım ilk albümlerden biri Missa Luba adını taşıyordu. Grubun adı Les Troubadours du Roi Baudouin ve 1958 yılında piyasaya çıkmış olan bu albüm bir defa da Pier Paolo Passolini’nin “The Gospel Accordinbg to St. Mathew” filminde karşıma çıkmıştı.

Birinci Konstantin

Birinci Konstantin

Peki, hiç düşündünüz mü, bu kenti kent yapan, Doğu Roma’nın başkenti olarak ilan edilen Gaius Flavius Valerius Aurelius Constantinus veya popüler adıyla 1. Konstantin veya Büyük Konstantin nerede ebedi istirahatinde.

30 Years of Strolling Through Istanbul

30 Years of Strolling Through Istanbul

It was thirty years ago that we dwelt on to her surprises. The city that has been founded on legends and has been on the radar of all poets, artists and emperors ever since. She has a dozen names but recently has been called İstanbul.

Blues’un DNA’sı: Ali İbrahim “Farka” Touré

Blues’un DNA’sı: Ali İbrahim “Farka” Touré

Teoride Afrika müziğinin Batılılar tarafından sevilmemesi için birkaç tane iyi neden var. İlk olarak Batılılar için armoni çok önemlidir, sonra bunu görsellik takip eder. Ancak Afrika müziğinde armoni ve görsellik arka plandadır, daha çok müziğin ruhuna önem verilir.

Komuz

Komuz

Typically, a komuz is made of a single piece of juniper or apricot wood, both found in abundance throughout Kyrgyzstan. The Kyrgyz words for the parts of the komuz relate to parts of the body or symbols dear to the Kyrgyz people